Відомості про район
Райдержадміністрація
Прес-центр
РДА і громадськість
Районна рада
Місцеві ради

270120171

В Україні – на старті медична реформа. Передбачається ретельне впорядкування мережі медичних закладів шляхом створення госпітальних округів. Як і все нове, відповідні зміни сприймаються зі сподіваннями та острахом одночасно.

Чи не вперше на рівні держави публічно визнали: система охорони здоров’я насправді… хвора. А відтак, за словами Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана,  без змін не обійтися.

– У нас система охорони здоров’я фінансується в плюс у 3,8 % від ВВП, – наголосив Володимир Гройсман на одній із тематичних нарад у Кабміні. –  Ми витрачаємо значно більше коштів, аніж країни зі значно кращою системою охорони здоров’я. Це говорить про єдине: система неправильно організована на всіх її етапах. І це дезорганізація починає давати різке погіршення якості надання медичних послуг. Система охорони здоров’я – хвора. Для того, щоб вилікувати, потрібно правильно побудувати систему взаємовідносин.

В основі змін – кардинально інший підхід до використання бюджетних коштів на утримання сфери охорони здоров’я. Відбудеться перехід від фінансування ліжкомісць до оплати результату. Нарешті гроші йтимуть за пацієнтом – до конкретного медичного закладу, куди людина звертається за допомогою. Для початку ж слід впорядкувати мережу лікарняних установ, сформувавши госпітальні округи.

Відомо, що на Волині заплановано сформувати три округи: з центрами у Луцьку, Ковелі та Нововолинську. Таку кількість госпітальних округів сформовано не навмання, а відповідно до нормативних документів, зважаючи на кількість населення та можливість доступу до лікарняних закладів. Центром кожного з округів визначається населений пункт із населенням понад 40 тисяч.

Здавалося б, усе просто: понад 40 тисяч населення – лише у трьох волинських містах. Саме в цих населених пунктах і розташовані заклади, куди волиняни звертаються за фаховою медичною допомогою у складних випадках. Мова про лікарні інтенсивного лікування ІІ рівня, які в перспективі мають стати центральними закладами округів. Та без нарікань із відвертим політичним присмаком не обходиться. У голосних заявах політиків – вимоги створити додаткові округи. Навіть більше – проводять паралелі з можливою у майбутньому адміністративною реформою.

– Я вважаю, що життя покаже нашу правоту, але попросив би все-таки  не заполітизовувати це питання, – наголосив у коментарі для передачі «Волинь: акценти» голова облдержадміністрації Володимир Гунчик. –  Ні в якому разі не варто пов’язувати госпітальні округи з майбутніми повітами, як  про це говорять деякі народні депутати, з адміністративно-територіальною реформою. Як голова адміністрації однозначно можу сказати, що це ніяк не пов’язані речі, так само як і опорні школи не пов’язані з центрами об’єднаних територіальних громад.

Подібної думки дотримуються і у Міністерстві охорони здоров’я України, яке контролює дотримання методології створення госпітальних округів. На цьому наголосив заступник міністра охорони здоров’я Павло Ковтонюк, коментуючи питання звернень громадян, які висловлюють занепокоєння щодо можливого закриття лікарень:

«Хочу звернути увагу, що межі госпітального округу та адміністративно-територіального округу – це різні речі, і Міністерству не принципово, де місцева влада визначить центри. Головне – повинна бути така структура лікарень, яка забезпечує доступність кожної людини до якісної медичної послуги. Якщо виникають питання щодо прикріплення територій до тієї чи іншої лікарні – це виключно компетенція місцевої влади», – заявив Павло Ковтонюк.

Він нагадав, що чутки про закриття лікарень не відповідають дійсності, адже законодавством це заборонено. Навпаки, ідея госпітальних округів полягає в плануванні розвитку лікарень. Разом із тим, місцева влада повинна брати на себе відповідальність, роз’яснювати людям необхідність перепрофілювання неефективних медзакладів або відділень у них на заклади соціального догляду, реабілітаційні центри тощо.

«До міністерства та Кабінету міністрів почали надходити листи, у яких депутати різних рівнів скаржаться на «поганий» розподіл територій в рамках госпітальних округів. Це свідчить про бажання місцевої влади перекласти відповідальність за відсутність діалогу всередині громад на центральні органи влади. МОЗ України вкотре наголошує – господарювання та ухвалення рішень зараз належить до компетенції громад. Ми знаємо, що цей процес буде болючим, але Україна повинна пройти шлях від адміністративно-командної форми правління, коли з центру вказували де і що будувати, до демократичної, коли місцева влада братиме на себе відповідальність за комфорт життя своєї громади», – зазначив Павло Ковтонюк.

Як зазначено на офіційному веб-ресурсі МОЗ, Міністерство охорони здоров’я України та Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України підготували листи на ім’я міських голів, голів облдержадміністрацій, райрад та облрад із роз’ясненнями щодо сфери відповідальності органів місцевої влади на етапі формування госпітальних округів.

Нагадаємо, згідно з нормативними документами, до складу госпітального округу повинно входити не менше однієї багатопрофільної лікарні інтенсивного лікування першого та/або другого рівня та інші заклади охорони здоров’я. Перелік медичних втручань із надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги затверджуватиметься МОЗ, так само як і примірні табелі матеріально-технічного оснащення лікарень. Документом також визначаються нормативи кількості обслуговування пацієнтів. Так багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування 1-го рівня має обслуговувати не менше 120 тис осіб, 2-го рівня – не менше 200 тис осіб. Межі та склад госпітальних округів повинні визначатись таким чином, щоби жителі, які в них проживають, мали доступ до вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у межах свого госпітального округу. Адміністративним центром госпітального округу визначається населений пункт, як правило, місто з населенням понад 40 тис. осіб, в якому розміщена багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування другого рівня. Упорядкування мережі медичних закладів відбувається за двома принципами: доступність громадянина до медичної допомоги та належне навантаження на заклади, аби підтримувати належну кваліфікацію медичних фахівців.

Окрім того, МОЗ оприлюднило офіційний перелік із зазначенням кількості госпітальних округів, поданих на погодження до центральних органи виконавчої влади. Тож – м. Київ – 1 округ;  Київська обл. – 4; Кіровоградська обл. – 4; Миколаївська обл. – 4; Полтавська – 4; Вінницька – 3; Дніпропетровська – 5; Житомирська – 4; Запорізька – 5; Одеська – 5; Рівненська – 3; Хмельницька – 3; Черкаська – 4.

Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

Збройні Сили України
Центр надання адміністративних послуг
Старовижівщина туристична
Підрозділи органів влади
Державні ресурси:
Вхід на сайт