Відомості про район
Райдержадміністрація
Прес-центр
РДА і громадськість
Районна рада
Місцеві ради

20190212144636Триває активне впровадження та надання електронних послуг в країні. Нині на Урядовому порталі доступні 118 електронних послуг, користування якими минулого року зросло втричі. Відтак, сьогодні, 12 лютого 2019 року, в головній адмінбудівлі краю відбулася нарада під головуванням керівника апарату облдержадміністрації Богдана Гончарука щодо затвердження плану заходів реалізації Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні на 2019-2020 роки.

За його словами, Волинська обласна державна адміністрація вже зробила певні кроки в цьому напрямку. Тим не менше, досить незначна частина послуг надається через центри надання адміністративних послуг в електронному форматі. Тож головне завдання зустрічі – напрацювати пропозиції до обласного плану заходів із реалізації Концепції розвитку системи послуг на Волині на 2019-2020 роки.

Про реалізацію проектів електронного урядування загалом в Україні розповів заступник керівника апарату – начальник організаційного управління облдержадміністрації Вячеслав Кривенюк, який наголосив, що електронні послуги сприяють відкритості органів влади, заощаджують час та мають антикорупційний ефект. Як результат, вже впроваджено понад 100 загальнодержавних е-послуг, понад 20 тис. родин оформили он-лайн допомогу при народженні дитини, більше 130 тис. українців оформили житлові субсидії он-лайн тощо.

– Електронні послуги надають за принципом «єдиного електронного вікна» через оновлений Урядовий портал kmu.gov.ua в розділі «Послуги», – зазначив Вячеслав Володимирович.

Директор департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» Лариса Карп’як, своєю чергою, акцентувала увагу на проблемних питання в процесі впровадження електронних послуг. Серед них: не сформовано нормативно-правову базу; відсутні єдині умови для запровадження електронних послуг; не врегульоване питання електронної ідентифікації осіб; відсутність міжвідомчої координації між всіма наявними порталами; складність та неврегульованість певних процедур; не визначено формат електронних документів, які повинні заповнити заявники при замовленні конкретної послуги; відсутність єдиної інфраструктури, яка б допомагала в наданні інформаційних послуг на основі встановлених вимог та інше. Окрім того, спостерігається недовіра з боку споживачів електронних послуг. А подекуди навіть державні службовці та посадові особи не готові до прийняття, розгляду та ідентифікації таких документів.

– Система електронних послуг, в першу чергу, має бути направлена на споживача, скороченні процедур в наданні тих чи інших послуг, а також гарантувати захист персональних даних громадян, – додала Лариса Володимирівна.

Натомість директор Волинського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій Тетяна Литвиненко зазначила, що можна створити досконалу систему надання електронних послуг, але найголовнішим в цьому процесі залишається саме споживач та надавач цієї послуги. Так, завдяки співпраці з програмою «Електронне врядування задля підзвітності влади та участі громади» EGAP Волинська область досягла значних результатів у даному напрямку. Між іншим, позитивний досвід Волині відзначили під час коференції «E-нноваційна Україна: 1500 днів досягнень програми EGAP», яка відбулася у Києві 8 лютого 2019 року.

Тож в центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації й надалі організовуватимуть семінарські та практичні заняття для працівників органів державної влади та місцевого самоврядування щодо впровадження е-послуг. Зокрема, в найближчий час навчання відбудуться 14 та 21 лютого.

Слід зазначити, що в ЦНАПі міста Луцька загалом надають понад 370 послуг, з яких 65 – безпосередньо облдержадміністрації. Лише 18 послуг надають в електронному форматі.

– Наше спільне завдання – до кінця 2020 року надавати 100 відсотків електронних послуг. Саме тому дуже важливо напрацювати дієвий план заходів із реалізації Концепції розвитку системи послуг на Волині, – резюмував Богдан Олександрович.

Довідково: Електронна послуга (або е-послуга) – це адміністративна або інша публічна послуга, що надається громадянину або юридичній особі в електронній формі. Завдяки цьому, громадянин має змогу отримати послугу від держави (оформлення ліцензії, соціальної допомоги, особистого документу тощо) без особистого відвідування органів влади.

Е-послуги надаються через Інтернет, тож доступні з дому чи офісу 24 години на добу та сім днів на тиждень. Таким чином, вони є зручнішими та швидшими за особисті візити та мінімізують ризики корупції.

У першу чергу, Уряд намагається робити електронними ті послуги, які користуються найбільшим попитом у громадян, як-от оформлення допомоги при народжені дитини, отримання житлової субсидії, реєстрація бізнесу, початок та прийняття в експлуатацію будівництва тощо.

Повний перелік доступних е-послуг ви можете знайти, скориставшись тематичним каталогом або загальним пошуком на порталі kmu.gov.ua.

Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

Збройні Сили України
Центр надання адміністративних послуг
Старовижівщина туристична
Підрозділи органів влади
Державні ресурси:
Вхід на сайт