Відомості про район
Райдержадміністрація
Прес-центр
РДА і громадськість
Районна рада
Місцеві ради

20190307142852

З метою приведення бюджетних показників у відповідність до бюджетного законодавства сьогодні, 7 березня 2019 року, під час колегії обласної державної адміністрації розглянули питання внесення змін до рішення обласної ради від 20 грудня 2018 року № 22/13 «Про обласний бюджет на 2019 рік». Засідання очолив керівник найвищої виконавчої гілки влади в області Олександр Савченко.

 

Для початку директор департаменту фінансів обласної державної адміністрації Ігор Никитюк нагадав, що згідно з Конституцією України, Бюджетним кодексом України та Законом України «Про місцеві державні адміністрації» обов’язки зі складання і подання на затвердження обласній раді проекту обласного бюджету, а також забезпечення його виконання покладено на обласну державну адміністрацію. Натомість обласні ради затверджують обласні бюджети. Однак, на Волині цьогоріч склалася зовсім інша ситуація. Відтак, недотримання установленого порядку розгляду і ухвалення обласного бюджету спричинило цілу низку порушень чинного бюджетного законодавства.

Серед них:

  • Рішенням «Про обласний бюджет на 2019 рік», усупереч вимогам статті 75 Бюджетного кодексу України, окремим головним розпорядникам коштів обласного бюджету, у тому числі і обласній раді, встановлені бюджетні призначення, які відсутні у бюджетних запитах відповідних розпорядників;
  • Порушення статті 91 Бюджетного кодексу України, передбачені асигнування на реалізацію регіональних програм за відсутності відповідних заходів у таких програмах або з перевищенням обсягу фінансового ресурсу, встановленого на 2019 рік програмою;
  • В окремих випадках не дотримано вимоги наказу Міністерства фінансів України від 20.09.2017 № 793 щодо застосування бюджетної класифікації видатків. Зокрема, проголосовані на пленарному засіданні обласної ради зміни до планових призначень управління культури, з питань релігій на національностей облдержадміністрації, всупереч Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, відображені не за належним кодом класифікації тощо.

Отож, основна сума коштів, перерозподілена обласною радою при прийнятті обласного бюджету, спрямовувалася без надання пояснень та обґрунтувань доцільності, законності і необхідності їх виділення місцевим бюджетам області у вигляді цільових субвенцій. А розподіл фінансування між депутатськими округами провели нерівномірно. Для прикладу продемонстрували таблицю з розподіл таких коштів між територіями (інформація згрупована у розрізі міст обласного значення та районів).

– Порушення процедури прийняття обласного бюджету та, як наслідок, допущені у кінцевому варіанті рішення про бюджет порушення законодавства,  зумовили подання обласною державною адміністрацією та управлінням охорони здоров’я облдержадміністрації до Волинського окружного адміністративного суду позовів про визнання незаконним та скасування рішення Волинської обласної ради від 20 грудня 2018 року № 22/13 «Про обласний бюджет на 2019 рік». На сьогодні уже є ухвала суду від 27 лютого 2019 року, згідно якої департаменту фінансів облдержадміністрації заборонено до закінчення розгляду справи по суті, при складанні розпису обласного бюджету на 2019 рік, враховувати у ньому окремі зміни, внесені на пленарному засіданні сесії обласної ради до проекту бюджету, – зазначив Ігор Миколайович.

Саме тому департамент фінансів облдержадміністрації розробив проект рішення обласної ради «Про внесення змін до рішення обласної ради від 20 грудня 2018 року № 22/13 «Про обласний бюджет на 2019 рік», де пропонується вилучити з бюджету зміни, включені до нього додатково на пленарному засіданні обласної ради 20 грудня 2018 року.

У першу чергу, слід відмітити вилучення з обласного бюджету таких витрат:

  • спрямування без належних обґрунтувань 12,8 млн грн місцевим бюджетам на реалізацію повноважень, які не відносяться до повноважень обласної ради;
  • спрямування 1 млн грн у статутні фонди підприємств;
  • надання 1 млн грн кредитів суб'єктам АПК;
  • витрат, непідтверджених бюджетними запитами головних розпорядників коштів, в тому числі обласною радою, на загальну суму 5,6 млн гривень.

Одночасно у проекті рішення пропонують відновити такі витрати, як видатки на функціонування обласного перинатального центру – 17 млн грн, на реалізацію повноважень обласної ради у сфері фізичної культури і спорту – 5 млн грн, на розвиток дорожньої інфраструктури за рахунок субвенції з державного бюджету – 368,1 млн грн, на придбання житла дітям-сиротам – 1,1 млн гривень.

– Унесення таких змін до обласного бюджету на 2019 рік спрямоване на відновлення першочергових витрат обласного бюджету з утримання бюджетних установ, використання цільових трансфертів з державного бюджету та здійснення окремих соціальних програм, – резюмував Ігор Никитюк.

Окрім того, розглянули питання розподілу вільних залишків коштів обласного бюджету в 2019 році. До слова, станом на 1 січня 2019 року в обласній казні налічується 337,6 млн грн залишків коштів, з яких 145,6 млн грн за загальним фондом бюджету, а 192 млн грн – за спеціальним фондом. Враховуючи обсяг оборотної касової готівки та обсяг залишків цільових субвенції з державного бюджету, вільний залишок коштів обласного бюджету у 2019 році складає 60,1 млн гривень.

– Це кошти держави. А ми не можемо почати їх освоювати, допоки не проголосують депутати обласної ради. І найгірше те, що не зрозуміло, коли ж відбудеться чергова сесія. Тому не розпочинається будівництво амбулаторій відповідно до президентської ініціативи розвитку сільської медицини та безліч інших проектів, які так необхідні волинянам, – зазначив Олександр Ілліч. 

Члени колегії схвалили відповідні зміни до рішення про обласний бюджет на 2019 рік. Опісля відповідний проект подадуть на розгляд обласній раді.

Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

Збройні Сили України
Центр надання адміністративних послуг
Старовижівщина туристична
Підрозділи органів влади
Державні ресурси:
Вхід на сайт