Відомості про район
Райдержадміністрація
Прес-центр
РДА і громадськість
Районна рада
Місцеві ради

В реальному секторі економіки обсяги виробництва промислової продукції склали 12,9 млн. грн., що на 26,4% відсотків більше попереднього року. Підприємствами району реалізовано промислової продукції на експорт на суму 9,0 млн. грн., або 77% всього обсягу реалізації промислової продукції. Підприємствами енергетичної галузі вироблено 2898 тонн гранул з тирси та 2026 тонн брикету паливного, четверту частину продукції експортовано.
Продукція сільського господарства у загальному обсязі товарного виробництва району склала понад 23 відсотки, а надходження від сплати податків і зборів аграріїв до зведеного бюджету району майже 15 відсотків.
У 2016 році аграрні підприємства зібрали 10.4 тис. тонн зерна, 1.7 тис.тонн озимого ріпаку, накопано 189 тонн картоплі, валовий збір сої склав 1.4 тис. тонн, гірчиці 31 тонну. Під урожай 2017 року посіяно озимини 3829 га. , в тому числі 561 га оз. ріпаку, 985 га. жита, 894 га. пшениці, 643 га. тритикале та 746 га. ячменю.
Суттєво збільшено використання землі під садівництво та ягідництво, зокрема у минулому році фермерським господарством "Владника" посаджено 6 га. малини. Дещо погіршилась ситуація у тваринництві, поголів’я великої рогатої худоби на кінець минулого року зменшилось на 78 голів.
Для підтримки аграріїв розроблена та фінансувалася Комплексна програма розвитку сільських територій Старовижівського району до 2020 року в рамках виконання якої надавались дотації 61 власнику особистого селянського господарства на утримання трьох і більше корів на суму майже 60 тис. грн., 5 господарств отримали дотацію за посів жита на суму понад 180 тис. грн., одне гречки на майже 20 тис. гривень. Половину коштів профінансувала районна рада.
У 2017 році передбачається дотація власникам ОСГ, що утримують три і більше корів та сільськогосподарським обслуговуючим кооперативам – на часткове відшкодування вартості холодильного, пакувального, сортувального, сушильного, технологічного та допоміжного обладнання з переробки плодоовочевої продукції та техніки для обробітку землі. Крім того на конкурсних засадах передбачена поворотна фінансова підтримка фермерських господарств, за бюджетною Програмою "Надання кредитів фермерським господарствам" за рахунок коштів Українського державного фонду підтримки фермерських господарств.
В умовах формування спроможних територіальних громад важливим залишається питання залучення інвестицій в агропромисловий комплекс. Наявний природний потенціал району, значна кількість земель, що не обробляються сприяє пошуку вітчизняних та міжнародних інвесторів. Робота в цьому напрямку передбачає не лише формування сприятливого бізнес клімату в районі, а і постійну промоцію себе як надійних партнерів для ведення бізнесу. Яскравим прикладом такого партнерства є ТзОВ "Ратнівський аграрій".
Одним з основних пріоритетів економічного і соціального розвитку є залучення в соціальну сферу коштів інвестиційних фондів та державних цільових програм.
Наразі проводиться активна робота по підготовці і реалізації інвестиційних проектів місцевих громад за рахунок коштів державного та обласного Фондів регіонального розвитку, продовжується співпраця в рамках реалізації Проектів Європейського Союзу та погодження інвестицій-них намірів територіальних громад, які будуть впроваджуватись за рахунок коштів субвенції з Державного бюджету на соціально-економічний розвиток територій.
У 2016 році пройшов конкурсний відбір ДФРР інвестиційний проект щодо реконструкції приміщення інтернату під дошкільний навчальний заклад в с. Кримне кошторисною вартістю 3624.833 тис. гривень. Наразі об’єкт в стадії завершення. Додатково розроблений та направлений на розгляд конкурсної комісії обласної ради інвестиційний проект з облаштування ігрових майданчиків, зовнішнього оздоблення та технологічного обладнання реконструйованого дошкільного закладу.
Районною державною адміністрацією вживалися заходи щодо залучення співфінансування на інвестиційні проекти по будівництву та реконструкції закладів соціальної інфраструктури, зокрема:
 будівництво загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. на 198 учнів в с. Любохини, залишкова вартість будівництва – 50782.5 тис. гривень. Для співфінансування робіт з обласного та районного бюджетів у 2016 році спрямовано кошти в сумі 2.5 млн. гривень.
 реконструкцію дошкільного навчального закладу в с. Смолярі, кошто-рисною вартістю 5615.485 тис. грн.
 реконструкцію ЗОШ І-ІІІ ст. (спортивна зала) в с. Смоляри, кошторисною вартістю 2451.168 тис. грн.
 реконструкцію приміщення ЗОШ І-ІІ ст. с. Рудня з облаштуванням
паливної, кошторисною вартістю 1415.863 тис. грн.
 реконструкцію ЗОШ І-ІІІ ст. с. Буцин, кошторисною вартістю 3836.592 тис. грн.
 реконструкцію будівлі "Школа мистецтв" під дошкільний навчальний заклад "Дзвіночок" с.Дубечне, загальна вартість будівництва - 5 894,8 тис. грн.
Крім того окремі івестиційні проекти були враховані при розподілі субвенції з Державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій. В цілому постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2016 № 395 передбачено 8279.5 тис. грн., на реконструкцію та будівництво окремих об’єктів, зокрема:
 встановлення шатрової покрівлі на лікувальному корпусі центральної районної лікарні, смт.Стара Вижівка - 990 тис. грн.;
 реконструкція інтернату загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня під дошкільний навчальний заклад с. Сереховичі - 4.626 млн. грн.
 капітальний ремонт приміщення будинків культури в селах Смідин - 1597.4 тис. грн. та Рудня - 200 тис. грн.
Загалом за рахунок коштів субвенції на соціально-економічний розвиток територій та коштів районного і місцевих бюджетів профінансовано будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт та придбання меблів і обладнання на суму понад 8470.432 тис. грн., з них майже 191 тис. грн. місцеве бюджетне фінансування.
На обслуговуванні філії "Старовижівський автодор" ДП "Волинь-облавтодор" в районі перебуває понад 363.8 км. автомобільних доріг загального користування, з них 258.2 км. місцевого значення, з них 163.4 км. обласні та 94.8 км. районні дороги, з яких 251.3 км., або 97.3 відсотка дороги з твердим покриттям. Крім того на дорогах загального користування знаходиться 16 мостів та 331 труб-переїздів, з них 9 мостів та 248 труб-переїздів експлуатуються на дорогах місцевого значення.
На утриманні територіальних громад знаходиться понад 370 км. комунальних доріг та вулиць, з них 42.6 км. з твердим покриттям, 46.3 км. з білощебеневим і гравійним та понад 280.3 км. грунтових. Частина доріг знаходиться в жалюгідному стані, практично всі дороги та комунальні вулиці потребують ремонту та належного утримання.
У минулому році автодором робіт по капітальному, поточному ремонтах та експлуатаційному утриманню доріг на суму понад 4.5 млн. грн. в тому числі по договорах з територіальними громадами на майже 2.2 млн. гривень.
Районною державною адміністрацією спільно з місцевим автодором узгоджено перелік укрупнених об’єктів дорожнього господарства які підлягають капітальному ремонту та реконструкції у 2017 році за формулою співфінансування - 50х50. Загалом до переліку на ремонт та реконструкцію внесено 13 доріг загального користування місцевого зна-чення, з яких 4 з асфальтним покриттям на загальну суму понад 8.3 млн. грн., них фінансові зобов’язання районного бюджету складають 2.670 тис. грн., обласного - 3.750 тис. грн., кошти служби автомобільних доріг - 1.660 тис. грн. та 270 тис. грн. співфінансування місцевих бюджетів.
За попередніми прогнозами загальний обсяг капітальних інвестицій в економіку та соціальну інфраструктуру району склав у минулому році понад 19.2 млн. гривень.
Протягом 2016 року послугами служби зайнятості скористались понад 2530 осіб, взяли участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру - 353 безробітних.
В результаті започаткування власної справи в районі створено 58 нових робочих місць.
Одним з пріоритетних напрямків роботи служби зайнятості залишається співпраця з роботодавцями, яка характеризується кількістю заявлених вакансій. У минулому році роботодавцями було заявлено 892 вакансії, які на 98.7 відсотка були укомплектовані. Одним з основних пріоритетів роботи служби зайнятості лишається удосконалення профорієнтаційної роботи серед незайнятого населення та професійного навчання безробітних.
Основними завданнями органів виконавчої влади було забезпечення реалізації в районі державної політики у сфері соціально - трудових відносин, оплати і належних умов праці, зайнятості, трудової міграції, пенсійного забезпечення, соціального захисту та соціального обслуговування населення.
Станом на 1 січня 2017 року на обліку в управлінні соціального захисту населення перебуває 1669 одержувачів державної допомоги сім'ям з дітьми, в тому числі 1401 одержувач допомоги при народженні дитини, 77 одержувачів допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, 158 одержувачів державної допомоги на дітей одиноким матерям, 19 опікунам виплачується допомога на дітей, які перебувають під опікою та 278 жінкам протягом 2016 року виплачена допомога в зв'язку з вагітністю та пологами. 13 жінок отримує тимчасову державну допомогу на дітей, батьки яких ухиляються від сплати аліментів. Протягом звітного періоду виплачувалась державна допомога при усиновленні однієї дитини, згідно рішення про усиновлення.
Протягом 2016 року нарахування і виплата державної допомоги сім'ям з дітьми становить 27053,7 тис.гривень, в тому числі: допомога при народженні дитини – 23461,1 тис.грн.; у зв'язку з вагітністю і пологами – 411,4 тис.грн., по догляду за дитиною до досягнення трирічного віку – 175,4 тис.грн., на дітей, які перебувають під опікою – 777,8 тис. грн., на дітей одиноким матерям – 2217,7 тис. грн. Виплати допомоги при усиновленні дитини становлять 10,3 тис.грн. та тимчасової державної допомоги –133,9 тис.грн.
429 малозабезпечених сімей отримують державну соціальну допомогу. Станом на 1 січня 2017 року профінансовано на даний вид допомоги 19089,3 тис. грн.
Виплати державної соціальної допомоги 53 особи, які не мають права на пенсію, та інвалідам і державної соціальної допомоги на догляд склали 788,1 тис.грн.
На особливому контролі в управлінні перебувають питання соціального захисту дітей-інвалідів та інвалідів з дитинства. Станом на 1 січня 2017 року на обліку в управлінні перебуває 503 інваліди з дитинства та діти інваліди, з них 76 інвалідів І групи, 129 інвалідів ІІ групи, 153 інваліда ІІІ групи та 145 дітей-інвалідів. Протягом 2016 року виплачено державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам на суму 8437,3 тис. грн. З метою забезпечення нормальних умов проживання дітей-інвалідів, управлінням виплачується надбавка на догляд за ними 138 батькам, сума надбавки на догляд становить 1342,0 тис.грн. 76 інвалідів І групи до державної допомоги отримують надбавку на догляд, за 2016 рік виплачено 894,6 тис.грн.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 81 призначено і виплачується соціальна допомога на 10 дітей-сиріт, та дітей, позбавлених батьківського піклування також грошове забезпечення прийомним батькам в 7 прийомних сім'ях і створений 1 будинок сімейного типу, де виховується 7 дітей. Загальна сума виплат склала 718,3 тис.грн., в тому числі державна допомога дітям – 494,3 тис.грн., грошове забезпечення прийомним батькам – 185,6 тис.грн, нарахування до Пенсійного фонду – 38,4 тис.грн.
З метою вирішення невідкладних питань організаційно-правового та інформаційного забезпечення, матеріально-технічного, медичного, соціально-побутового обслуговування малозабезпечених громадян району, здійснення конкретних заходів, спрямованих на забезпечення права кожного громадянина на достатній життєвий рівень, надання адресної підтримки незахищеним верствам населення протягом звітного періоду проведена відповідна робота на виконання заходів Програми соціального захисту населення району на 2015-2018 роки. За рахунок коштів районного бюджету призначено одноразову грошову матеріальну допомогу 40 сім’ям учасників АТО на суму 36 тис. грн., та допомогу на лікування 215 чоловікам на загальну суму 144 тис.400 грн. Проводиться доплата до пенсії громадянам, які досягли сто і більше років (таких в районі станом на 1 січня 2017 року – 2 особи) в розмірі 100 гривень щомісячно.
З початку 2016 року на підтримку діяльності громадських організацій профінансовано: Старовижівській районній організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів – інтернаціоналістів) в сумі 14.0 тис.грн., Старовижівській районній організації ветеранів – 14.0 тис.грн., громадській організації учасників АТО – 14.0 тис.грн. районній організації товариства Червоного Хреста – 5.0 тис. грн., РДТ «Спілка Чорнобиль» - 4.0 тис.грн., Ковельській ТП УТОС – 2 тис.грн.
Станом на 01.01.2017 року з початку року призначено субсидію на житлово-комунальні послуги 6076 сім’ї, на придбання твердого палива і скрапленого газу 3406 сім’ям. Нарахування на оплату житлово-комунальних послуг становлять 29336.5 тис.грн, придбання твердого палива та скрапленого газу – 7158.0 тис.гривень.
Забезпечено своєчасну виплату пенсій і інших соціальних виплат, поліпшується обслуговування громадян. За рахунок ресурсів Пенсійного фонду забезпечено своєчасну виплату пенсій та грошової допомоги з урахуванням їх підвищень 7400 пенсіонерам. Суттєво зросли видатки на пенсійні виплати та інші заплановані витрати. Середній розмір призначених пенсій склав 1396,58 гривень.
Важливою є робота з надання послуг та обслуговування громадян за принципом “єдиного вікна”. Розвивається система дистанційного зв’язку з пенсіонерами, зокрема через веб-портал Фонду, користувачами якого є 90 осіб.
Продовжено роботу щодо зміцнення навчально-матеріальної та матеріально-технічної бази установ освіти, охорони здоров’я та культури. (стаття в газеті "Сільські новини").
Проведено поточні ремонти приміщень загальноосвітніх навчальних закладів, лікарняних установ та закладів культури.
Особлива увага приділяється популяризації та розвитку фізичної культури і спорту в районі, залученню до занять широких верств населення. Забезпечується участь спортсменів та збірних команд в обласних змаганнях з різних видів спорту.
Пріоритетними напрямками на сьогодні є покращення інвестиційного клімату і сприяння розвиткові підприємництва, впровадження енергетичної стратегії, розвиток сільського та житлово-комунального господарств, освіти, культури, поліпшення соціального забезпечення та медичного обслуговування населення, створення інфраструктури кожного населеного пункту.
Ці напрямки будуть визначальними у подальшій роботі органів виконавчої влади та місцевого самоврядування в питаннях соціально-економічного розвитку територій.